S tím supermarketem bych byl asi docela opatrnej. Pokud bychom jej tam chtěli nějakým způsobem zapracovat, tak je potřeba počítat dle normy krom vlastní budovy minimálně s jednou takovou plochou parkování navíc, než máme teď např. hned vedle navržené plochy tenisových kurtů.
Už tak tam ty jednotlivá sportoviště seskládat, aby nebyla rozházená jak když člověk hraje mikádo, nebyl asi úplně triviální úkol a vlezlo se to tam, řekl bych s odřenýma ušima. Myslím, že ještě navíc supermarket tam spíš nenacpem než ano.
Rozumím tomu, že by bylo prima, mít určité procento občanské vybavenosti i na druhé straně města, abychom si nezacpávali ulice auty, která jezdí z rezidenčních částí na východě města (které budou do budoucna expandovat, pokud se tak neděje už teď) do obchodů v západní části města.
Troufnu si říci, že by asi nebylo úplně vhodné do takto koncipované části města, krom docela velkého počtu návštěvníků všech sportovišť (denně se zde vyskytujících), v létě pak umocněnou ještě navíc návštěvníky koupaliště přivést dopravu zajíždějící k supermarketu. Tyto dva provozy, potkávající se v jedné, už tak docela komplikované části města, si zde úplně nedokážu představit - myslím, že by to do budoucna přinášelo spíš další problémy.
O tomto jsem už uvažoval a myslím, že jsem to už i veřejně zmiňoval zde dříve - areál Červené zahrady není "ideální rovná placka", byť se to tak na první pohled může zdát.
Už jenom rozdíl mezi výškou komunikace při vjezdu od starého pivovaru a hrací plochou fotbalového hřiště není nezanedbatelný a bude přes palec něco k 8-9 m a nepředpokládám, že bychom niveletu fotbalového hřiště nějak výrazně upravovali.
Například v místě, kde je ve zveřejněné variantě studie rozhraní tenisových kurtů a navazujícího parkoviště je poměrně slušné převýšení a nyní to zde vypadá takto (odkaz na panorama Mapy.cz). Tipuji to zhruba na docela reálnou výšku pro jedno patro krytých, laicky řečeno podzemních garáží (podzemní garáže jako takové zde vzhledem k podloží samozřejmě nepředpokládám).
Představoval jsem si spíš, že bychom určité části areálu, které to umožňují, mohli řešit například s parkováním, které by využívalo těchto výškových úrovní. Například na střeše zmíněného parkoviště by mohly být klidně ony tenisové kurty. Ano, jistě - bylo by to dražší, ale tuto plochu areálu bychom využili hned dvakrát, což by tu cenu mohlo myslím ospravedlnit.
Dalo by se tak například uvažovat, že "na střeše" se bude hrát tenis (nebo ji využiju jiným způsobem), zatímco dole budu mít i v největších vedrech auto po návštěvě koupaliště ve stavu, že si nebudu za sklem uvnitř moct dělat grilovací párty...
Stejně tak vidím poměrně velký výškový rozdíl, mezi terénem po bývalém lihovaru a komunikací procházející u kurtů (odkaz na panorama Mapy.cz) už v areálu Červené zahrady - opět to tipuju na výšku regulérního místa pro parkování osobního automobilu - viz osobní auto a jeho výška na obrázku vpravo.
Koncept areálu Červené zahrady je podle mne konečně kvalitně zpracovaný a předpokládám, že s uvedeným konkrétním tvarováním terénu a na něj navazující zástavbou by mohl pracovat např. generel dopravy, který doufám na celý areál vznikne a který zafixuje základní sít páteřních komunikací, které bude třeba udělat, než cokoliv do areálu začneme nového vkládat.