Boskovická spojka je železniční stavba, která má zajistit přímé vlakové spojení Boskovic a Brna. Připravovat se začala již v roce 2003, v roce 2015 ji schválilo ministerstvo dopravy, předpokládané náklady mají činit 1,8 miliardy korun a podle informací z loňského jara se mělo se stavbou začít v prosinci roku 2019.
Stavba má řadu odpůrců, staví se proti ní mimo jiné starosta Lhoty Rapotiny Michal Sedlák (ODS), kterému jsme vloni na jaře dali prostor v obsáhlém rozhovoru. Následně parametry celého projektu na radnici podrobněji představili zástupci Správy železniční dopravní cesty, Jihomoravského kraje, firmy Sudop, která Spojku projektuje, a firmy Kordis, která má na starosti Integrovaný dopravní systém.
Nového vedení města jsme se nyní zeptali na postoj k Boskovické spojce. Místostarosta Lukáš Holík (ANO) oznámil, že ho v této věci čekají jednání v nejbližší době. Starosta Jaroslav Dohnálek (ODS) vyjádřil svůj nesouhlas s tím, že by město mělo nést náklady na vybudování potřebných parkovacích kapacit u rekonstruovaného boskovického nádraží. V této věci konala již bývalá starostka Hana Nedomová (ČSSD) a podařilo se jí zahájit jednání o tom, že by parkovací kapacity (parkoviště a nejspíš i parkovací dům) vznikly na místě dnešního nákladového nádraží. To by se přesunulo do Knínic. Investorem parkoviště by ale nemělo být město.
Nyní jsme se dozvěděli důležitou informaci k termínu zahájení stavby. Na náš dotaz, zda se skutečně v prosinci roku 2019 se stavbou začne, odpověděla SŽDC, že předpokládaný termín realizace je v letech 03/2021–12/2022. Zahájení se tedy odsouvá o rok a čtvrt.
Podle podrobnějších informací ze SŽDC bylo v červnu roku 2018 vydáno souhlasné stanovisko EIA, které si ale vyžádalo doplnění některých částí Dokumentace pro územní rozhodnutí. Projekční firma SUDOP Brno, s.r.o. na tom pracuje a zkompletovaná DUR bude odevzdána v březnu 2019. Teprve potom, po jejím schválení, může být podána žádost o Územní rozhodnutí a zahájeny kroky k výkupům pozemků.
Časovou úsporu cestujících po vybudování Boskovické spojky prezentuje následující tabulka:



 To jedině tak, že vlak vyjede z Brna, zastaví jen v Blansku a pak nesmyslně ve Lhotě a pak do Boskovic. Jinak to nemá šanci stihnout.
 To jedině tak, že vlak vyjede z Brna, zastaví jen v Blansku a pak nesmyslně ve Lhotě a pak do Boskovic. Jinak to nemá šanci stihnout.

 a nebo zde vyřešili to, s čím se zabývá několi měsíců tým projektantů. Jen mi přijde škoda, když se věci nedotahují do konce tak, jak by mohly být a nebo by si možná i zasloužily. Za pár let, až se zjistí, že jedna z páteřních komunikací města - ulice Otakara Kubína/Komenského v návaznosti na neustálé stahování závor nestíhá a bude se řešit, co s tím, tak bude konstatováno, že s tím už nic "nejde udělat" (jak toto slovní spojení spojení úplně nesnáším) a bude konstatováno, že to jsme měli připomínkovat, když se projektovala "spojka".
 a nebo zde vyřešili to, s čím se zabývá několi měsíců tým projektantů. Jen mi přijde škoda, když se věci nedotahují do konce tak, jak by mohly být a nebo by si možná i zasloužily. Za pár let, až se zjistí, že jedna z páteřních komunikací města - ulice Otakara Kubína/Komenského v návaznosti na neustálé stahování závor nestíhá a bude se řešit, co s tím, tak bude konstatováno, že s tím už nic "nejde udělat" (jak toto slovní spojení spojení úplně nesnáším) a bude konstatováno, že to jsme měli připomínkovat, když se projektovala "spojka".