Zákaz vjezdu Na Kamenici

Rád bych se zeptal na váš názor na spojnici ulice Gagarinova/Ludvíka Vojtěcha a Šmelcovnou. Jde o bývalou náhradní trasu využívanou v kyvadlovém režimu v době oprav ulice Dukelská. Spojnice je nyní částečně vyasfaltovaná a je hojně využívaná chodci (procházky, pěší nákupy ve Šmelcovně), cyklisty, koňáky, a řidiči - majiteli přilehlých pozemků (v podstatě vše louky, stáje, jeden nově stavěný dům). Současně je ale tato spojnice využívaná řidiči, kteří projíždí, patrně nejčastěji nakoupit do Šmelcovny. Problém je, že trasa nemá chodníky, je úzká (projede jen jedno auto, když chodci/cyklisté/koně vystoupí zcela z cesty). Ta trasa podle mne nemá pro auta vůbec smysl, protože do Šmelcovny lze z Boskovic pohodlně dojet po silnici: po Dukelské, za Novibrou vlevo směr Hrádkov. Nevím, odkud tam lidé jezdí, ale pokud vezmeme startovní bod u pošty, pak cesta po Dukelské je o 800 metrů delší a o minutu kratší než po bývalé náhradní trase (viz Google maps). Z města se na Šmelcovnu pěšky jinak nedostanete (pominu cestu lesem, kde kočárek neprojede). Já bych tu cestu pro pěší, cyklisty, milovníky koní a majitele luk, kteří tam jezdí sekat trávu, docela chránil, protože auta to mohou (rychleji) objet po běžné silnici. A přiznám se, že mne už nebaví uskakovat se psem k elektrickému ohradníku. Co takhle omezující dopravní značení?

5 Likes

Úplně souhlasím, jako kdybysme těch aut už neměli takhle všude přes míru. Řešilo se to na zastupitelstvu před rokem:

Zastupitelé znovu otevřeli otázku cesty na Kamenici, která byla vyasfaltována a sloužila jako objížďka při uzavření Dukelské a dnes zde dále jezdí auta bez omezení. Přes protesty některých občanů by to tak mělo zůstat, případem se zabývala dopravní komise a nevidí důvod zde dopravní situaci měnit.

Tohle fakt nemám rád, když lidi něco z dobrých důvodů chtějí a odpovědí jim je „neuděláme, protože proto“.

2 Likes

Souhlas, myslím že tato komunikace, respektive její využití už svůj účel v dané chvíli splnilo a já to tehdy chápal jako dočasné opatření. Stejně jako vy si myslím, že na Šmelcovnu mohou auta přijet regulerní silnicí, tak jak to bylo vždycky, před úpravami na Dukelské.
Včera jsem tam jel na kole a v protisměru jsem jen na části Šmelcovna - křižovatka Kamenice potkal tři auta... :thinking:
Myslím si, že klidně může sloužit jako záloha pro nestandardní situace typu výluka mostu apod., ale nyní by na ní měl být podle mne už opět zákaz vjezdu.

3 Likes

Připojuji za sebe a naši rodinu svůj hlas pro. Jezdíme tam rádi s dětmi na kole a je to teď nebezpečné, protože je tam řada nepřehledných míst. Mám o děcka strach, otevřeně řečeno, je to z kopce a rychlé, když to tam pustí a najednou vyjede auto... Podle mých informací si tam zkracují cestu i lidé jezdící na Hrádkov, což považuju za absurdní.

Trochu je to asi věc společné akce, abychom napsali nějaké dopisy dopravákům nebo městu? Klidně se připojím k dalším, když řeknete, co je nejlepší.

3 Likes

Zdravím,

probírali jsme tuto situaci na několika schůzkách i na dopravní komisi. Jestli byste byli pro si to probrat. Já bych navrhoval video konferenci, hmm? Pokusil bych zajistit i DI PČR.

4 Likes

Jasně, určitě. Díky za nabídku.

Díky, to je fajn, že bychom se o té věci pobavili se zodpovědnými. Rád se připojím k videokonferenci.

Očekával jsem trochu větší četnost reakcí, ale to nevadí. Zjistím časové možnosti a pak bychom se domluvili. Díky

Díky, já o tu videokonferenci hodně stojím. Nechtěl jsem z toho dělat petiční akci a argumentovat počty, a tak vycházím jen z počtu lidí, které na polní cestě z Kamenice na Šmelcovnu potkávám (chodím tudy pravidelně, tj. téměř denně). Odhaduji (a nijak nezastírám, že jde o odhad), že by tito lidé ocenili zrušení možnosti průjezdu motorových vozidel a tím zvýšení bezpečnosti a klidu pro chodce, cyklisty a lidi jedoucích na koních. Z mého pohledu není žádný důvod průjezd motorových vozidel zachovávat, není to potřeba.

5 Likes

Dobrý den, bude tedy možné tu videokonferenci zorganizovat? Díky.

Info pro všechny.

Zdravím všechny,

včera jsem si volal s panem Provazníkem, aby bych mu sdělil aktuální stav a že záležitost nespí a řeší se. Oslovil jsme i majitelku koní paní Slámkovou, budu mít jednání ještě s dalšími subjekty. Tím, jak počet účastníku narostl, jsem spíše pro variantu se v cca 10 lidech dejme tomu konce května sejít osobně.

2 Likes

Po řadě schůzek a jednání se mi podařilo přesvědčit dotčené subjekty, že nejlepší řešení a vyřešení, zde popsané situace je dát fyzickou bariéru při vjezdu do míst u Šmelcovny. K pozemkům, chatám by se všichni majitelé dostali z ulice Ludvíka Vojtěcha, směrem dolů. Umístění jakékoliv značky problém nevyřeší a situace by pokračovala.

2 Likes

...tak nevím a doufám, že jsem to pouze špatně pochopil - finální plán je, že se tam bude instalovat něco takového? (ilustrační obrázek)

Nebo nějaká závora?

Z tohoto řešení jsem trochu rozpačitý. Hlavně z toho sdělení, které tím říkáme navenek - nevěříme lidem, že kdyby tam byla "pouze" dopravní značka, že by ji dodržovali.

Mám z toho trochu pocit, že se v překladu trochu ztratila původní myšlenka, která měla za cíl vrátit situaci do stavu, před tím, než se začla rekonstruovat silnice na Prostějov. Pokud se nepletu, tak tam dokonce žádná značka nebyla a běžně se tam nejezdilo. I bez značky.
Jasně, stav komunikace to úplně neumožňoval, ale i tak...

... tak to raději hned zavřeme, protože co kdyby - ať je to sichr :thinking:

1 Like

Já myslím, že ta úvaha "nevěříme lidem" a "návrat do původního stavu" je trochu složitější, než se zdá. Aby bylo jasno, nijak neobhajuji bariéry, nemám je rád. Na druhou stranu, dodržování dopravních předpisů v těchto místech je velmi volné. Protože bydlím zhruba 50 metrů od této cesty, která sloužila asi rok jako dočasná objížďka, mohu vám dlouze povídat o tom, jak docházelo k nedodržování max. povolené rychlosti, vjezdům na červenou, stáním v zakázaných místech, stáním se spuštěným motorem, apod. Občasné (vyžádané) kontroly městské policie nepomohly, intervence u státní policie také ne. V takovém místě, které vypadá spíše jako polní cesta za městem (ono to tak je), bude k nedodržování zákazových nebo příkazových značek prostě docházet. A co se týká cíle vrátit se do stavu před zhruba 2 lety - myslím, že bohužel řada lidí si zvykla tam jezdit a odnaučit je to nebude jednoduché. Hodně řidičů šetří každý metr jízdy.

Jinak ta fotka je vtipná a leckde to takto opravdu dělají. Je to celkem bizarní řešení, které pouze vzhledově zasviní veřejný prostor. Nicméně určitě existují i vzhledné bariéry, které vypadají propustně a současně znemožňují vjezd vozům. Ne? Asi nejde o ochranu před příjezdem vozů našlapaných trhavinami jako uprostřed Manhattanu a nikdo je nebude prorážet. Lehké neodnosné zábrany ze dřeva by možná vypadaly přirozeně - kolem jsou ohrady. Mně je dokonce prostá dřevěná závora na polňačce milejší než dopravní značka.

Asi ten průjezd nebude nutné bránit jako prezidentskej věžák :slight_smile:

1 Like

Mohl bys prosím naznačit na mapě, kde by ta bariéra přesně byla? Jinak to může být normální malý sloupek na zámek, nemusí to být nic velkého, ne?

Zrovna jdu okolo se psem. Já o umístění nerozhoduji, ale třeba tady by to šlo. Fotky jsou z místa u poslední ohrady. Foceno směrem ke Šmelcovně a od ní. Je to natolik úzké, že jeden sloupek uprostřed řeší vše. Záleží taky na tom, co je bezpečnější. Rychle jedoucí kolo atp. Nebo dvě poloviční dřevěné závory. Případně podobné úzké místo blíže ke Šmelcovně, kde se větví silnička nahoru na Dva Dvory.

2 Likes

Zdravím,

je lepší si to rovnou vyříkat osobně. Všem jsem se vám dovolal, krom Toma Znamenáčka, jsem rád, že jsme se domluvili na schůzce, tento čtvrtek, 4. června, v 7:00 ve velké zasedačce MěÚ. Kdo by měl i jiný zájem, ať přijde.

2 Likes

Díky! Já na tohle nemám kapacity, ale budu rád, když sem potom napíšete, k čemu jste došli.

2 Likes

Tady ještě @Marek popisuje související téma:

Je možné, že by ta trasa na Kamenici zase posloužila jako objezd během opravy mostku na Dukelské. Ale to předpokládám není problém, prostě by se ten sloupek dočasně vyndal nebo závora zvedla.

K čemu jste včera došli?

2 Likes

Měli jsme v 7 ráno hodinovou debatu, myslím plodnou. Pokud sem závěry nedá @Lukas.Holik, tak to klidně shrnu. Zatím stručně: pevná zábrana, jejíž charakter ale neurčí město, ale jiný orgán. Důvodem je, že se nejedná o cyklostezku nebo chodník, ale o účelovou komunikaci, a zábrana musí být certifikovaná. Takže na subtilní sloupeček nebo prkennou ohrádku to fakt nevypadá. Nicméně zcela určitě půjde o zábrany, kterou jeřáb lehce posune v případě nutnosti.

Spíš chci reagovat na tu objížďku, která se zde skoro samozřejmě začíná zmiňovat (že prý jinudy to nejde). Chci jasně upozornit, že v případě opravy Dukelské zde nešlo o oficiální objížďku, ta byla úplně jinde. Pokud by z toho byla opravdu ofiko objízdná trasa, zkolabuje během půl hodiny doprava na Gagarinové a L. Vojtěcha.

2 Likes