Ahoj Roberte,
představený návrh vznikl víceméně jako "vedlejší produkt"
naší přípravy na pracovní skupinu ke sportovní hale. Bylo by asi docela dobré zde zmínit, že k návrhu není třeba přistupovat jako k dogmatu, že jedině takto a ne jinak.
Cílem našeho návrhu tak nebylo předvést naprosto neprůstřelné řešení, ale chtěli jsme se k němu co možná nejvíce přiblížit, s přihlédnutím ke znalostem areálu, možnostem rozpočtu města a reálnosti navržených řešení (původně jsme měli kryté parkoviště i před halou, která byla více na východ, ale finančně se to jevilo už docela nereálně).
Etapovitost výstavby samozřejmě vychází z reálně navrhovaných řešení, ale v tuto chvíli asi sám správně vnímáš, že je hypotetická. Nejsme schopni předvídat, kdy budou otevřeny jaké dotační tituly, jestli by město vůbec tuto vizi chtělo někdy v řádu možná pár volebních období realizovat. Takže pokud by se podařilo třeba inkriminované parkoviště finančně zajistit dříve, samozřejmě, že by tomu nic nebránilo je přesunout do jiné etapy.
Toto mělo pouze ukázat, že jsme nad celým areálem uvažovali i z tohoto pohledu a že pokud by se například takto postupovalo, tak ano - funguje to. Toto je poměrně důležité a při plánování takto velkých celků by měla být vždy součástí navrženého řešení.
Našim návrhem jsme chtěli ukázat občanům, že pokud se opravdu zamyslíme nad terénní konfigurací, provozem a možnostmi, které Červená zahrada nabízí, tak je možné o tom dále vést debatu.
Takto rozsáhlé areály se nikdy nedají vyřešit od stolu - chtěli jsme poukázat na to, jestli bychom se všichni společně nedokázali zamyslet nad tím, jestli máme koncepci areálu opravdu dobře vyřešenou.
Už jsem to tu říkal během těch let několikrát - sportovní hala, pokud je navíc nyní umístěna přímo v Červené zahradě, s okolím velmi úzce souvisí a jen velmi obtížně jde plánovat jedno bez druhého. Ty návaznosti tam prostě jsou a rezignovat na co nejdokonalejší prověření areálu není správná volba.
Myslíme si a našim návrhem ukazujeme, že o Července by se dalo uvažovat i trochu jinak, než tomu bylo doposud. Pokud chcme mít opravdu funkční areál, s největší pravděpodobností to nebude jen tak, že oprášíme stávající, tamhle někde něco přidáme a opravíme a je to.
Zkusili jsme areál zpracovat, protože to místo všichni nějak známe v průběhu let. To jak se vyvíjelo a jak jsme v něm někteří z našeho spolku i někdy aktivně sportovali. Toto všechno byly informace, které jako vstup pro návrh byly pro nás neocenitelné a díky nim jsme si uvědomovali různé provozní vazby, které jsme se snažili co nejlépe přetavit do výsledného návrhu
Přestože to zodpovědné osoby nebudou slyšet rády, tak si pořád myslíme, že na takto atraktivní zadání areálu Červené zahrady prostě měla být vypsána urbanistická soutěž a mohli jsme zde v jeden okamžik porovnat klidně 20 podobných návrhů. A nad nimi diskutovat, kdo co jak vyřěšil a co mohlo být třeba lépe. Co by potom vedlo k případné další debatě a poté to zafixovat jako stav, kam bychom se rádi v průběhu let dostali.
PS: Nedalo mi to a změřil jsem ty vzdálenosti, co zde uvádíš. Od krytého parkoviště (pod tenisovými kurty) to k zimnímu stadionu vychází 90 m chůze a pokud by se nerealizovalo toto parkoviště primárně teď, tak od parkoviště za (snad) budoucí sportovní halou je to 220 m. Pokud by se ale vědělo, že vizi chceme v budoucnu realizovat, tak by se to snad asi dočasně dalo zvládnout, ne? 
Kapacitní parkoviště jsme umístili na "okrajích" areálu, abychom jeho vnitřní části už dále nezatěžovali dopravou a parkovacími plochami, které by pak ubíraly zbytečně plochu pro to, čemu má areál primárně sloužit - tedy sportu a využití pro volnočasové aktivity všech obyvatel města.
Uvnitř areálu jsme nechali pouze menší plochy stávajícího parkování. Naše myšlenka u zimního stadionu byla následující - umožnit sem vjezd (busy a osobní auta), ale pouze jako tzv. kiss & ride, tedy přijeď vystup a odjeď. Autobusy by zde měly možnost se otočit a nebo zde dočasně zaparkovat u parku. Dlouhodobější parkování by pak měly vyčleněno u jižní fasády budoucí haly. U osobních automobilů jsme zde uvažovali s pohotovostním parkovištěm přímo u haly, zbytek by po vyložení věcí odjížděl zaparkovat do kapacitních parkovišť.
Rozhodně to ale nevnímej jako dogma - jen jsme s přihlédnutím na další vazby a provoz, o budoucnosti areálu (i ve vazbě na způsoby a aktuální a budoucí možnosti dopravy) zkusili uvažovat maličko jinak.