Propojení fóra s městem


(Tomáš Znamenáček) #1

@Adam_Kozousek píše:

PS: Budete se snažit toto fórum napojit na oficiální informační "zdroje" města? Např. odkaz na webu, informování zastupitelů a pracovníků odborů, atd. Napadl mě takový model komunikace městského úřadu a občanů - systém "tiketů" - občan se zaregistruje do fóra, napíše podnět, který se dle vyplněné kolonky dostane příslušnému úředníkovi do jeho kartotéky - ti pak tyto "tikety" řeší, problematické potichu, většinu zveřejňují s odpovědí ve fóru k prohlížení / vyhledávání. Vše je jasné a jednoduché.

Např.: Tiket na odbor dopravy - prosím o úklid křižovatky Komenského / Dr. Svěráka - od léta naplavený písek, který je nebezpečný zejména pro cyklisty a motocyklisty při odbočování (= kdo tam najede nerozvážně, např. potmě, tak lehne) - úředník na odboru dopravy zajistí čištění komunikace a tiket vydá jako vyřešený a všichni jsou spokojení :slight_smile:

Nějaký systém ticketů je samozřejmě můj vlhký sen. Jsou na to mraky nástrojů od méně formálních (Trello) až po formálnější (Atlassian Jira), kde jde třeba nastavit i konkrétní workflow, kterým musí ticket projít. Při vývoji softwaru (můj obor) se to používá neustále, všichni na to neustále nadávají, ale nic lepšího stejně není.

(Existujou i celé balíky služeb, například zmíněná firma Atlassian dodává ještě Confluence, což je vlastně wiki, které se dá s tím ticket systémem propojit a funguje to moc pěkně spolu.)

Nevím, jestli tohle někde dobře funguje ve veřejné správě. A kdyby to mělo fungovat, rozhodně by se to muselo prosazovat zevnitř úřadu, zároveň se školením uživatelů a podobně. Bylo by s tím mraky práce, takže je úplně nereálný, že by to radnice jen tak zkusila na nátlak zvenčí. Ale plně souhlasím s tím, že je to zajímavý směr.

Pro nás by zatím bylo skvělý, kdyby sem lidé „z města“, myšleno politiky i úředníky, chodili a přispívali do diskuze. Doufám, že jich sem časem aspoň pár chodit začne. Cílené oslovování zatím neplánujeme, možná později, až se fórum víc zaběhne.

PS. Až teď při druhém čtení jsem si uvědomil, že myslíš přímo tohle fórum jako systém ticketů. To by samozřejmě taky šlo, je to ta nejméně formální možnost. Stručně řečeno bych rád, ale opět je to věc, která se nedá moc dobře udělat zvenčí. Tím spíš, že město už své oficiální diskuzní fórum (z mého pohledu bohužel nepříliš funkční) má.


Hejty veřejného prostoru
(Adam Kožoušek) #2

No myslel jsem tohle fórum nějak částečně napojit na "město", abychom si to tady nepsali pro sebe - jak říkáš, až se to zaběhne, částečně tak suplovat tenhle systém, nebo prostě jen umožnit komunikaci občan-úřad/město v "lidském" kontextu.
Systém tiketů pak jako nový, regulérní nástroj, který by si město zřídilo (jednoduché systémy tiketů jsou i free myslim, např. Redmine) odděleně od tohoto fóra.


(Tomáš Znamenáček) #3

Jsem 100% pro, ale k tomuhle je potřeba především vůle úředníků a politiků, a s tím my nic moc nenaděláme.

A těch kanálů, kudy by město mělo komunikovat, je hodně – Facebook, Messenger, oficiální diskuzní fórum, etc. Kdyby měli všichni úředníci a politici ovládat všechny tyhle kanály, tak nedělají nic jiného. Nabízí se tiskový mluvčí, ale ten toho má taky nad hlavu. Zajímalo by mě, jestli někde mívají nějakého „community managera“, který by měl tohle na starost výhradně. Anebo pevně vymezit oficiálně podporované kanály, což děláme teď, ale pochopitelně to pak působí blbě třeba na Facebooku, když někdo napíše komentář na oficiální profil města a dostane odpověď, že má napsat jinam.

Prozatím doufám, že to tady bude dostatečně přehledné, konstruktivní a zajímavé, aby to všichni četli tak nějak sami od sebe. Jak se fórum trochu zaběhne, uvidíme, co by v tomhle směru šlo udělat dál.


(Adam Kožoušek) #4

Jo, myslim, že by měl existovat pro úředníky atd. jeden ofiko kanál - třeba i ze začátku takto pionýrsky přes fórum, všichni se rychle naučí, že takto to funguje a jinde ne - sociální sítě, apod., ty by měl naopak spravovat někdo jiný - mluvčí, asistent mluvčího, nebo co já vím...
PS: takto uživatelsky jednoduchá forma komunikace může pomoct lidem sdílet i pochvalné a pozitivní reakce!!! Krom těch konstruktivních, informačních a žádostivých a samozřejmě konstruktivně kritických příspěvků