Dorazili Petr Axman, Dominik Božek, @Dagmar, Miroslav Klíma, Oldřich Kovář, Ivo Legner, @Lukas.Holik, @barto, Petr Zouhar, @Jenda_Nadvornik a @zoul; jako pozorovatel @Ruda.
Připomínky k projektu
- Na výše popsaném shrnutí jsme se včera shodli, pošlu ho vedoucímu investičního oddělení panu Zouharovi k zapracování do projektu.
- Pan Klíma připomněl, že by bylo dobré zamyslet se nad ekologičností stavby. (Téma už jsme nakousli na fóru, ale bez větší odezvy.) Stručně řečeno jsme se shodli, že omezujícím faktorem je především ochota investora za takovou kvalitu připlatit, a bylo by ideální tyto požadavky příště zmínit už ve fázi zadávání architektonické studie nebo soutěže. Zároveň ale padlo, že například použití dešťové vody pro splachování a podobně by nemusel být problém technicky ani finančně, takže ho ještě zkusíme do projektu zapracovat.
- Pan Klíma také upozornil na ošemetný technický detail úžlabí střechy (předchozí debata). Shodli jsme se, že to není principiální problém, jen je potřeba si řešení dobře pohlídat na stavbě.
- Rovněž bychom si měli pohlídat mobiliář knihovny, tedy židle, stoly, regály a podobně. Často se stává, že v rámci tlaku na rozpočet stavby mobiliář odbyde, což by shodilo dojem z celé stavby a byla by to škoda. Je potřeba dobře formulovat výběrová kritéria.
Rozhodovací matice
Dostali jsme se i k vyplňování rozhodovací matice, kterou nachystal pan Axman pro lepší posouzení variant umístění knihovny. Shodli jsme se, že jde o pěkný nástroj, který ovšem u tohoto konkrétního projektu trpí nedostatkem dat pro všechny varianty kromě ZZN – prakticky nelze srovnávat variantu ZZN, kde máme projekt pro územní řízení, s variantami O2 (máme starou studii) nebo panský dvůr (nemáme nic).
Z našeho pohledu jsou pro výběr knihovny zásadní požadavky knihovníků, fáze projektu (tj. jak jsme se stavbou daleko), celkové náklady na stavbu, náklady na provoz a sekundárně možnost komerčního využití objektů (například pronájem ZZN, kdyby byla knihovna v O2). Rozhodnout ovšem musí rada, potažmo zastupitelstvo města.
Harmonogram
Podrobný seznam milníků jsem psal v zápisu z předchozí schůzky. Stručně řečeno musíme začít schválením změny regulačního plánu radou města, k čemuž by mělo dojít dnes (9. 4.), a následně musí o regulačním plánu rozhodnout zastupitelstvo (možný termín 23. dubna). Kdyby šlo všechno dobře, můžeme se do stavby pustit zhruba za rok, tedy v dubnu 2020.
V každém případě si rada města přeje nejdřív definitivně rozhodnout o umístění knihovny (seznam předchozích rozhodnutí zde), ale k rozhodnutí se podle svého vyjádření nedostane dřív než v květnu, takže pokud se bude umístění knihovny rozhodovat na zastupitelstvu, tak nejdříve v červnu, a ani to není jisté.