Nabízí se otázka, co je příčina a co následek. Když rozvoj města do velké míry ignoruje pěší dopravu, je pak logický, že je pěší provoz minimální. Pokud z toho ale usoudíme, že jej můžeme ignorovat dál, dostaneme se do spirály, která končí nefunkčním americkým modelem města pro auta. Což je problém.
Chodil jsem tou ulicí denně tři roky (bydleli jsme v bytovkách na konci, bez auta) a chodník jen na jedné straně za problém nepovažuju. Jako celek mně ale ta ulice připadne nepodařená, stejně jako ta další směrem ke hřbitovu. Mají všechny nectnosti řídké periferní zástavby: plýtváme tam prostorem, natažení sítí je v přepočtu na hlavu drahé, bydlení je drahé, zastavěli jsme ornou půdu, asi nikdy nebude mít smysl tam zavádět služby nebo MHD, a tak dál. Stručně řečeno tam nevzniká plnohodnotné město, jen nesamostatná periferie, která pak prakticky ve všem závisí na centru a přetěžuje ho.
Jen o kousek dál jsou přitom Čížovky, které jsou vyřešené výrazně líp – hustější řadová zástavba je levnější a lépe využívá prostor, baráky nejsou každý jako náhodně vybraný z katalogu ostatním navzdory, etc.
Nehejtuju majitele (sehnat bydlení je těžký), hejtuju město. Tohle jsme podle mého laického názoru mohli zvládnout líp.