Parkování za finančním úřadem

Předávám příspěvek, který mně přišel mailem od Aleše Plachého:

Prosim o opravu paskvilu ktery vzniknul nedomyslenim dusledku vznikle zmeny. Jde o parkoviste za FU ktere prestalo slouzit k ucelu parkovani pro obcany bydlici v okoli a majitelum provozoven. Zde foto-dukaz o neucelnosti zmeny pro parkovani, nebot je od 7hod-17hod uplne prazdne, a tim zbyla neplacena mista k parkovani maximalne preplnena.

Proto zadam o projednani tohoto nesmyslneho stavu a sjednani napravy ve prospech nespokojenych obcanu-danovych poplatniku, kterym vybudovani parkoviste za milion lezi na srdci.

A přiložená fotka:

Jestli dobře chápu, tak jde o výsledek změny, o které jsme psali v roce 2019:

Rada města schválila omezení parkovací doby na dvou místech: u pošty a za finančním úřadem. Na deseti parkovacích místech u silnice od vodáren k poště bude nově možné stát v pracovní dny od 8 do 18 hodin a v sobotu od 9 do 12 hodin maximálně jednu hodinu. Na parkovišti za finančním úřadem pak v pracovní dny od 7 do 17 hodin maximálně dvě hodiny. Technicky budou místa řešena jako parkoviště s parkovacím kotoučem, což je v Boskovicích novinka. Dodržování omezené parkovací doby bude kontrolovat městská policie, systém by měl začít fungovat po schválení státní policií.

Pro mě jako pěšího a neřidiče je tohle úplně španělská vesnice. Jak se na to díváte vy řidiči?

Pokud tam nebude parkovani nijak regulovane, tak tam pravdepodobne budou stat auta mistnich / navstevniku mesta a nikdo tam nezaparkuje, aby si zase zaridit neco na urad, k cemuz to parkoviste ma slouzit. O 50 metru dal na 17. listopadu je velke parkoviste placene, stejne tak na namesti a u Ruze, taky tam je casto prazdno.
Naopak u Sklepu (Hradni), kde byly zrusene poplatky, tam je parkoviste stale plne, nekdy neni mozne zaparkovat vubec.
Tohle chce asi nejaky celkovy generel parkovani.
Rovnice je celkem jasna - kde das parkovani neomezene, tam se brzo cele zaplni. Obratkovi ridici pak nemaji moznost zaparkovat. Kdo je vic? :slight_smile:

4 Likes

Myslím si totéž, co tu píše Adam - tady ty spojené nádoby se systémem nalej vylej vyřešit nepodaří.
Generel parkování by měl tvořit s generelem dopravy jeden celek.

Obecně tvrdím (přestože to někteří nebudou asi rádi slyšet), že budovat veřejné parkoviště - obecně parkovací místa za veřejné peníze a provozovat je minimálně v širším centru města bez poplatku je špatně.
Dřiv jsem si to úplně nemyslel, ale např. modré zóny v Brně mne přesvědčily, že to smysl má. Dřív, když jsem tam potřeboval soukromě a nebo pracovně něco vyřídit, se tam prakticky nedalo zaparkovat. Ulice byly dříve beznadějně plné aut rezidentů a prakticky hned ráno zaplněny přespolními, kteří v okolí s oblibou parkovávali.

Dnes velmi rád zaplatím drobný obnos (kde je navíc 1. hodina zdarma) výměnou za to, že nemusím objíždět několikrát, někdy i několik bloků konkrétní části města a parkuji většinou do max 2 minut.

Úplně přesně nevím, jak to v tomto konkrétním případě funguje, ale asi by nebylo od věci mít vyřešeno nějakým rozumným způsobem parování v podobných lokalitách pro rezidenty a nebo osoby, které zde mají např. provozovnu.

Pokud budeme mít do budoucna nějakým způsobem neřízené parkování, tak se v centrech měst dříve nebo později nepohneme, protože i ti, kteří by úplně nemuseli se sem budou snažit přijet autem, protože to je logicky pohodlnější.

Udržitelný do budoucna stávající model rozhodně není - hnát se za voličsky sice vděčnou chimérou, že čím víc parkovacích míst, tím lepší možnost parkování je protimluv. Bude tu pak parkovat v ulicích o to víc aut a po určité době jsme opět tam kde předtím. Zase se bude chtít víc míst, protože už to zase nestačí atd, atd..

2 Likes