Most v Mladkově

Dobrý den všem,

Přes most vedla dříve státní silnice číslo 18 viz níže. Po výstavbě nové silnice na Svitavku mosty přešly pod JZD Kunštát.

Trasa silnice I. třídy číslo 18 protínala takřka celé území bývalého Československa. Měla délku 775 km a byla to nejdelší souvisle značená silnice. Začínala v Rožmitále pod Třemšínem, pokračovala přes Příbram na Českomoravskou vrchovinu, dále přes Boskovice, Prostějov, Přerov, procházela mezi Moravskoslezskými Beskydy a Vsetínskými vrchy na pozdější (a dnes už opět bývalý) hraniční přechod Horní Bečva – Makov. Odtud dále do Bytče a podél řeky Váhu do Žiliny, Martina, kolem Liptovské Mary. Pod Tatrami přes Poprad, Prešov, Vranov nad Topľou až do Michalovců, kde končila.

4 Likes

Ahoj! To reaguješ na tenhle článek?

Je možný, že taková silnice tehdy vedla přes takový malý mostek? Odkud je ta citace?

1 Like

Je to přesně tak, jak Vítku píšeš - jedná se o toto - dálkovou silnici Plzeň - Moravská Ostrava.
Z této bývalé silnice máme na území města ještě jeden původní kus a to jak v trase, tak v provedení - na ulici Hybešova - kde se právě nyní plánuje zaasfaltování. Jinak samozřejmě celá ulice Sokolská a dále pak Hybešova a Ludvíka Vojtěcha tohoto tělesa využívá.

Kdyby Vás to zajímalo, tak např. zde jsou podklady k části vedoucí přes Boskovice, zde pak část z Boskovic dále na východ směr Valchov. Některé části této silnice jsou v lese k Valchovu ještě patrné, stejně jak dál směrem ke Žďárné a dále k Malému Hradisku (doporučuji navštívit).

Podklady k části západně od Boskovic jsem dohledal ve stejném zdroji už kdysi také, ale pouze až od Rozseče nad Kunštátem a dál na západ.

Přesnou trasu z Boskovic, okolo Svitávky na západ jsem zatím nedohledal, byť jsem už i slyšel, že prý dnešní Hybešova a dále pak Sokolská měla pokračovat na západ v místě nynější křižovatky před nádražím u Minervy mostem nad tělesem dráhy a dále.
Proto taky nad Mladkovem byl umístěn pracovní tábor, který byl za minulého režimu později využíván jako tábor pionýrský. Kolem něj silnice s největší pravděpodobností měla procházet a křížit se pak západněji z druhou plánovanou stavbou, nám známé a nyní potřebné R43.

Že by ale trasa takovéto silnice vedla a nebo měla vést tudy, přes tento mostek si úplně nemyslím. Potřebný příčný profil je několikanásobně širší - což je vidět např. v trase přivaděče od Svitávky k tzv. "státní" a nebo pak severně směrem k Opatovicím po trase plánované silnice Vratislav - Brno - Vídeň.
Je ale možný, že tudy vedla původní "osmnáctka" (než z ní udělali "stopadesátku") - jako děcko si pamatuju, že jsme tudy kolem mladkovské pekárny jezdili dál do Svitávky, kde se pak podjíždělo ten most, který stojí vedle přivaděče na státní.

2 Likes

To jsem jediný, komu se zdá 380 tisíc na zpracování projektové dokumentace na demolici tohoto minimostku příliš?

@Marek, odkud to číslo máme, prosím? Je možné, že je v něm i něco dalšího? (Můžeme se na to někoho zeptat?) Díky!

Myslím si osobně, že v tom bude (alespoň doufám) i kompletní projektová dokumentace na stavbu mostu nového. Když porovnám nedávno zveřejněnou částku na demolici hotelu Velen tak jsme byli na cca polovině.
V rozpočtu, pokud si dobře pamatuji je pod touto položkou pouze ta jedna cifra, která ale neobsahuje bližší specifikaci a tak bych předpokládal, že to bude na celou investiční akci - tj. zbourat a postavit nový.

1 Like

Minimálně to stojí za prověření, protože výsledky práce vedení města mě v poslední době nepřestávájí překvapovat.

Jak se píše níže, je to ve schváleném rozpočtu. Zakázka však zatím nebyla zadána, takže nevíme, co vše bude obsahovat. Hlavně nejdříve musí město najít majitele mostu :slight_smile:

3 Likes