Mělo by tu službu provozovat samo město? Jednak by tím konkurovalo soukromníkům, což je vždycky ošemetné, jednak by hrozilo, že když ta služba nebude permanentně vytížená, tak na ní budeme vcelku zbytečně ztrácet peníze.
Zajímalo by mě, jestli by tohle mohlo fungovat ve spolupráci se soukromníky. Pokud už dneska jezdí taxíky po Boskovicích za 40 Kč (?), město by mohlo seniorům přispívat řekněme 20 Kč na jízdu a mohli by si jezdit po městě za dvacku, což už by doufám bylo přijatelné i pro ně. (Spoluúčast je v tomhle případě myslím zdravá věc.) Kdyby to šlo takhle, tak za každých 100 tisíc ročně bychom měli 5000 jízd neboli průměrně 14 jízd denně. Nevím, jak by se to vykazovalo, aby nehrozilo zneužívání. Možná by stačilo omezit počet měsíčních jízd?
Kdybychom to provozovali sami, docela by mě lákalo do toho systému zařadit nějaké chytřejší plánování trasy, tj. nejezdit v exkluzivním režimu (jedna cesta = jeden zákazník), ale udělat takovou chytřejší „maršrutku“, která by se snažila obsloužit víc lidí najednou, za cenu o něco delší reakční doby (což by podle mě u seniorů nemusel být zásadní problém).
A kdybychom to provozovali sami, zajímalo by mě, jestli by to nešlo domluvit jako částečně svépomocný projekt, kdy by se pár aktivnějších seniorů střídalo na postu taxikáře. Od města by dostali náklady + nějaký drobný příspěvek.